Personal Branding Fotoshoot – Het creëren van een beeldbank voor websites en social media en andere pr-doeleinden. Het neerzetten van jezelf en dat wat je doet als merk, een ‘brand’. Veel coaches, influencers, therapeuten, sprekers, tekstschrijvers, virtual assistents en andere zelfstandige ondernemers maken steeds meer gebruik van online-communicatie. Wil jij online goed gevonden én gezien worden? Met mooie foto’s onderscheid je je van de rest en kun je jezelf goed profileren.
Met een Personal Branding Fotoshoot kun je je bedrijf weergeven met sfeervolle, frisse, spontane en kleurrijke foto’s.
Ik doe vooral personal branding fotoshoots op buitenlocaties. Mijn kleurgebruik en manier van fotograferen staan voor een natuurlijke en warme sfeer. Ik heb jarenlang ervaring met het creëren van afwisselende beeldbanken voor ondernemers. Ik zorg ervoor dat je goed op de foto’s staat en uitstraalt wat jij wil uitstralen. Ook als je niet gewend bent om voor de camera te staan, of er zelfs een hekel aan hebt, zorg ik ervoor dat je je op je gemak voelt en jezelf kunt zijn. Bovenal krijg je foto’s met een “wow”factor die echt verschillen van je vakantiekiekjes en selfies.
“To shine your brightest light is to be who you truly are.”
― Roy T. Bennett
Hoe gaan we aan de slag?
We overleggen welke locatie geschikt is voor jouw fotoshoot. Ik ken diverse mooie plekken op de Noord-Veluwe of in de buurt van Lelystad. Een omgeving dichter bij jouw woonplaats is ook helemaal prima. Je kunt mij je logo/huisstijl-kleuren toesturen; ik kan daar dan rekening mee houden met de foto keuze danwel de fotobewerking. Jij bereidt je kledingkeuze en mee te nemen props voor en vervolgens gaan we hiermee aan de slag op de afgesproken locatie en datum.
Kleding
Meestal zijn 1 tot 3 kledingsets voldoende voor een gevarieerde Personal Branding Fotoshoot. Denk aan eventueel vestjes, sjaaltjes, een hoed, ketting, etc. om mee af te wisselen. Als je een huisstijl hebt in een bepaalde kleur is het heel mooi om deze kleuren terug te laten komen in (details van) je kleding. Gebruik zo min mogelijk verschillende prints door elkaar zoals streepjes, ruitjes, bloemen, grote logo’s, merken etc. Het hoeft beslist niet allemaal effen te zijn, maar voorkom verschillende prints wat druk en chaotisch overkomt. Draag vooral comfortabele kleding en kleding waarin je jezelf bent. Denk ook aan makkelijke schoenen; op veel buitenlocaties moet je door het zand lopen. Ter plekke kun je nog evt. ‘overstappen’ op andere schoenen.
Make-Up
Hou je make-up natuurlijk. Buitenfotografie is echt anders als in een studio. Het mooiste resultaat krijg je met niet te opvallende make-up. Die vervelende puistjes – of wat jij maar hinderlijk vindt- werk ik wel weg in de nabewerking. Bij het fotograferen van meerdere personen is het prettig als kleding een beetje op elkaar is afgestemd. Daarvoor hoef je er echt niet allemaal exact hetzelfde uit te zien of in precies dezelfde kleur gekleed te zijn. Dat kan soms zelfs een klein beetje saai zijn.
Kies een kleurenpalet. Hoe groter de groep, hoe belangrijker dit palet. Hou een paar basiskleuren aan, het liefst zachtere kleuren. Hier kun je vervolgens van afwijken met meerdere tinten van diezelfde kleur.
Neem materialen mee waarmee je werkt of laat je inspireren door de natuur
Props
Denk na over attributen (props) die je wil meenemen om je bedrijf te kunnen promoten. Je kunt ook met wat stickers je logo zetten op wat props, dit is een eenvoudige en doeltreffende manier om je bedrijf op de foto te promoten. Wat ik de afgelopen jaren allemaal voorbij heb zien komen? Een kleine greep:
Telefoon | laptop | boek (waar haal jij je inspiratie vandaan) | quotes |notitieblok | schrift | blocnote | kopje thee |stenen | klankschaal |kussens | kleden | vak gerelateerde attributen; je kunt deze vasthouden en in sommige gevallen is het ook mooi om ze apart op de foto te zetten.
Extra persoon
Als je met mensen werkt dan kan het erg fijn zijn om iemand mee te nemen naar de shoot als figurant. Je kunt dan handelingen met een klant uitbeelden (bv. hand geven, samen wandelen, in gesprek zijn met iemand, etc. etc.). Dit is kosteloos bij beide pakketten.
Wil je met een collega of je partner een branding shoot doen dan kan dat vanzelfsprekend ook. Je kunt dan het Pro pakket afnemen; je kosten zijn wat lager maar je krijgt net zoveel foto’s (p.p.) als bij een basis shoot. En het is hartstikke gezellig en motiverend om samen een shoot te doen!
Basis
Kies voor het pakket Basis als je bijvoorbeeld wat mooie, actuele portretfoto’s nodig hebt van jezelf. We maken wat portreten, full body portretten en een handjevol sfeerfoto’s. Met dit pakket kun je een mooie basis website vullen.
Pro
Kies voor pakket Pro als je naast de basis, wilt beschikken over wat meer content voor je social media en andere PR doeleinden. Ook kun je met dit pakket langer vooruit en afwisselen door de ruimere keuze aan foto’s. Pakket Pro wordt ook vaak gekozen door mensen die samenwerken.
Abo
Pakket Abo (Abonnement) is voor de duur van 1 jaar zonder verlenging. We doen dan eigenlijk 2 x per jaar een Pro fotoshoot. Dit pakket is ideaal voor ondernemers die vaak willen afwisselen op hun website en/of zich online willen profileren. Een website die “leeft”, dus waar veel op gebeurd d.m.v. nieuwe artikelen, blogs en foto’s wordt beter gevonden op Google. Dit pakket is ook ideaal voor groepen van 3 tot 5 personen.
Bij sommige fotoshoots worden er meer foto’s gemaakt en bewerkt. Je mag in dat geval zelf de foto’s uitkiezen die binnen je pakket vallen. Eventuele extra foto’s kunnen worden nabesteld voor € 20 per fotobestand (€ 295 alle extra bestanden).
Elke galerij laat een kleine greep zien uit het geleverde pakket foto’s.
Leave a reply